שאילתה דחופה • למה תושבי בית שמש לא מקבלים את המגיע להם?

    דוד לזר No Comments on שאילתה דחופה • למה תושבי בית שמש לא מקבלים את המגיע להם?
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעבר לדיונים שתופסים כותרות, מליאת הכנסת דנה גם בדיונים רבים הקשורים לאזרח הקטן ולשירות שהוא אמור לקבל, ומי ששוקד בטיפול בבעיות האזרח הקטן הם לרוב חברי הכנסת החרדים שגם בעיני חבריהם החילונים – נתפסים כחברתיים.

    אמש (רביעי) הגיש ח"כ הרב יואב בן צור שאילתה דחופה לשר הרווחה חיים כץ, בנוגע לצמצום פעילות סניף הביטוח הלאומי בעיר בית שמש, לדבריו "פורסם כי סניף המוסד לביטוח לאומי בבית-שמש מצמצם את פעילותו. יוטעם כי העיר בית שמש לא זו בלבד שאינה הולכת וקטנה, אלא הולכת וגדלה, כך שהדבר לפלא. ברצוני לשאול: הנכון הדבר? אם כן מה ייעשה להרחבת הפעילות, ואולי לפתוח סניף נוסף?".

    ח"כ אורי מקלב התערב אף הוא בדיון ושלף נתונים: "השאילתה של חבר הכנסת בן-צור מתבססת על פניות ציבור שמלינים על כך שסניף הביטוח הלאומי שבא לשרת 110,000 תושבים בבית-שמש – והעיר אמורה ממש בשנים הקרובות להכפיל את עצמה – היה פתוח חמישה ימים בשבוע, והסניף צמצם את הפעילות שלו ליום וחצי בשבוע".

    "כלומר", הסביר מקלב, "הסניף אולי הרחיב את מעגל הפניות, אבל צמצם דרסטית את מועדי קבלת קהל, נתון שעליו כלל לא התייחס השר. מקלב הוסיף: "זה נכון שהורחבו הפעילות והמענים של ביטוח לאומי, אבל איך הם הורחבו? על-ידי שירותי דוורות בסך-הכול. ביום וחצי הפקידים נמצאים ולא מטפלים בנושאים, אלא מקבלים את המעטפות, והסניף המטפל הוא סניף רמלה. הפונים גם לא יכולים לשאול שאלה נוספת, אין איכות בטיפול בהם, ובעיקר: יום וחצי זה צמצום דרסטי".

    שר הרווחה חיים כץ עלה להשיב על השאילתה וטען כי פעילות הסניף רשמה שיפור משנה לשנה. "עד 2013 הביטוח הלאומי נתן 87 שעות וחצי, והופעלו חמש עמדות לקבלת קהל; בשנת 2014 זה עלה ל-96 שעות, זאת אומרת עלה בעשרה אחוז; עד 2013 הפונים היו יכולים לפנות בשישה נושאים בלבד. מ-2014 כל מגוון השירותים של הביטוח הלאומי, זאת אומרת כעשרים נושאים, עומדים לשירות התושבים של בית-שמש".



    0 תגובות